Aprovat el nou cartipàs municipal de l’Ajuntament de Calaf

Dimarts, 30 de juny de 2015
Amb cinc vots a favor de Junts per Calaf-AM, tres vots en contra de GIC-VV i tres abstencions del grup de CIU, el primer Ple municipal de la nova legislatura va aprovar aquest dilluns al vespre el nou cartipàs municipal a l'Ajuntament de Calaf.
 

La proposta d'organització aprovada divideix la tasca de govern en cinc àrees, amb els següents regidors responsables: Alcaldia – Presidència a càrrec de Jordi Badia; Urbanisme i via pública per a Teresa Torrijos; Cultura i participació ciutadana a càrrec de Jordi Fitó; Serveis a les persones per a Montserrat Isern; i Gestió econòmica i finances per a Montserrat Mases. També es va designar Teresa Torrijos i Jordi Fitó com a primera i segon tinent d'Alcalde, respectivament.

Els plens, el segon dilluns de cada mes
En el transcurs de la sessió es va aprovar també el calendari de plens ordinaris, que se celebraran el segon dilluns de cada mes a les 20.30 h. Segons la primera tinent d'Alcalde, Teresa Torrijos, “tindran caràcter mensual per respondre a una clara voluntat de transparència i assegurar també una major agilitat en la presa de decisions”. Per aquest mateix motiu es va aprovar que la Comissió Especial de Comptes inclogui la totalitat dels regidors de l'Ajuntament, tant del govern com de l'oposició.

El punt sobre les retribucions i les indemnitzacions va ser dels més debatuts. L'alcalde, Jordi Badia, assumirà la dedicació exclusiva per les tasques a l'Ajuntament, per la qual cosa percebrà un sou brut anual de 36.321,60 € (uns 1.900 euros nets al mes). La xifra s'ha determinat seguint les indicacions del “Codi de bon govern” de l'Associació Catalana de Municipis —que per a poblacions d'entre 3.001 i 5.000 habitants aconsella 4 vegades el Salari Mínim Interprofessional (que actualment és de 9.080,40 en 14 pagues). Tampoc no s'ha arribat al topall que marca la nova Llei de reforma de racionalització i sostenibilitat de l'Administració local (LRSAL), que és de 40.000 €.

Pel que fa al règim d'indemnitzacions, es va establir el següent: 225 euros/regidor per a l'assistència a la reunió transversal d'equip de govern; 175 €/regidor per reunió de junta de govern; 75 €/regidor per comissió informativa; 125 €/regidor per assistència a plens; 125 €/regidor per comissió especial de comptes; i 75 €/regidor per junta de portaveus.

La responsable de l'àrea de Gestió econòmica del govern, Monsterrat Mases, va explicar que la xifra total dedicada a aquest capítol és de 95.482,73 €, cosa que significa un estalvi del 28% respecte de l'etapa anterior (132.773,04 €). A més, es va destacar que, d'aquest total, 12.300 € corresponen a indemnitzacions que percebran els regidors a l'oposició, i que aquesta quantitat suposa un tracte “equitatiu i proporcional” respecte a la “feina i la responsabilitat dels regidors de la corporació”, en comparació als 20 € que dedicava CIU per remunerar l'assistència dels regidors de l'oposició al ple o els 13,52 € que hi havia destinat el GIC quan governava.

Projecte del tanatori
Els tres regidors de GIC-VV van votar a tots els punts de l'ordre del dia en contra, fet que van explicar perquè consideraven nul el ple per motius de procediment. Per la seva banda, els regidors de CIU van abstenir-se en la gran majoria d'assumptes, possibilitant-ne així l'aprovació, i condicionant el seu vot al compromís de l'equip de govern de portar al ple de setembre el tema del tanatori. En aquest sentit, Montserrat Mases va assumir el compromís d'estudiar el projecte i debatre'l al setembre, tot i que va fer notar que hi ha discrepàncies de fons pel que fa al model que planteja CIU i el que defensa Junts per Calaf-AM; concretament, mentre CIU va iniciar els tràmits urbanístics per fer possible un tanatori de caràcter privat al polígon industrial, a través d'una llicència d'activitat, Mases va explicar que “en el nostre projecte el tanatori és un servei públic en règim de concessió”, amb l'objectiu de poder controlar i garantir “des de la qualitat del servei als preus”.

 

Darrera actualització: 21.09.2023 | 12:16