Del 4 al 23 de juny es poden sol·licitar les beques per a llibres de text i material escolar

Dijous, 4 de juny de 2020
Com a novetat, s'ha augmentat la partida a 10.000 euros. Caldrà sol·licitar-les de forma telemàtica per la seu electrònica de l'Ajuntament i hi poden optar alumnes empadronats a Calaf d'educació infantil, primària i secundària obligatòria que pertanyin a famílies amb una situació socioeconòmica desafavorida o afectades per la COVID-19 

El consistori ha obert avui dijous 4 de juny el període de sol·licituds per demanar beques per a llibres i material escolar per al curs 20/21.

La partida que es destina a aquests ajuts és de 20.000 euros, ampliable en funció de les sol·licituds rebudes i va destinada a alumnes de famílies amb una situació socioeconòmica desafavorida o que hagin estat afectades per la crisi sanitària, econòmica i social causada per la COVID-19.

Per optar a la convocatòria, cal estar empadronat a Calaf, estudiar en algun dels centres municipals i reunir els requisits socioeconòmics que s'especifiquen a les bases com: no tenir una renda neta per membre de la unitat familiar igual o inferior a 569,12 euros al mes i no rebre cap altre ajut pel mateix concepte.

Termini de presentació de sol·licituds 

Serà del 4 al 23 de juny i enguany, es prioritzarà la inscripció de forma telemàtica. 

  • Caldrà entrar a la seu electrònica* de l'Ajuntamentd de Calaf i presentar una instància general adjuntant el formulari de sol·licitud omplert i tota la documentació acreditativa que s'especifica. En aquells supòsits que no sigui possible, es podrà demanar cita prèvia al correu lamourfs@calaf.cat, o al telèfon de l'Ajuntament de Calaf 938698512 ext 6. Passat aquest termini les sol·licituds NO es valoraran. En cas de tenir germans, només cal presentar una única sol·licitud amb tots els alumnes per als quals es demana la beca, tant si van a l'Escola com a l'Institut. 
  • Es notificarà la resolució de la beca de llibres i material 2020-2021 als sol·licitants a partir del dia 9 de juliol. 

El sistema de prestació serà amb vals d'ajut. L'equip de serveis socials bàsic farà les valoracions segons els criteris i atorgarà un ajut que podrà ser d'entre 15€ i 50€ per a llibres i d'entre 15€ i 40€ per material.  

L'ajut màxim per família - en el cas de diversos fills - serà d'un màxim de 250 euros entre llibres i material escolar.  

Documentació a presentar 

  • A la sol·licitud s'ha d'adjuntar la següent documentació escanejada o fotografiada: 
  • DNI o NIE del pare/ mare o tutor 
  • Llibre de família 
  • Darrer rebut de lloguer o hipoteca de l'habitatge 
  • L'Ajuntament de Calaf comprovarà d'ofici l'empadronament dels membres de cada unitat de convivència. 
  • Ingressos de tots els membres de la unitat de convivència majors de 18 anys. La justificació pot donar-se amb: 
  1. Sis últimes nòmines o document equivalent. 
  2. Última declaració de la renda 
  3. En cas de rebre una pensió no contributiva, el document acreditatiu. 
  4. Certificat de l'INEM – SEPE (Servicio de Empleo Público) de les prestacions de cada membre del nucli familiar major de 18 anys en situació d'atur, o bé certificat que acrediti que no es percep cap prestació econòmica. 
  5. En cas de cobrament de la RENDA GARANTIDA DE CIUTADANIA o algun tipus de pensió, el document acreditatiu. 
  6. Només en el cas de no poder justificar els ingressos del nucli familiar, s'haurà d'omplir i adjuntar la declaració jurada a la resta de documentació. 
  7. Si és el cas, certificat acreditatiu d'estar en situació d'ERTO o similar. 
  • Document justificatiu de pagament de l'arrendament o de la quota hipotecària del mes en curs. 
  • Certificat de CAD (grau de discapacitat), si és el cas. 
  • Carnet de família monoparental, si és el cas. 
  • Carnet de família nombrosa, si és el cas. 
  • Sentència de la guàrdia i custòdia del fill, en cas de separació o divorci. 
  • Només en el cas de sol·licituds per alumnes que vagin a l'Institut, caldrà aportar també, l'imprès adjunt per la domiciliació bancària degudament omplert i signat. 

(*) RECORDA: Per presentar una instància telemàtica a través de la seu electrònica cal utilitzar el navegador CHROME i tenir un IdCat mòbil o Certificat Digital. Us compartim tres tutorials que us poden ser molt útils en aquest sentit. 

MANUAL PER A FER-SE UN IDCAT MÒBIL

MANUAL PER PRESENTAR UNA INSTÀNCIA GENERAL A TRAVÉS DE LA SEU ELECTRÒNICA 

VÍDEO TUTORIAL PER FER-SE UN CERTIFICAT DIGITAL. També podeu tramitar el Certificat Digital a través de l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament de Calaf. Actualment només es realitza atenció presencial amb CITA PRÈVIA trucant al 93 8 698 512 de 08:30h a 14h i dilluns tarda de 17h a 20h. 

Darrera actualització: 21.09.2023 | 12:55