El Ple de Calaf aprova el nou cartipàs

Dilluns, 1 de juliol de 2019
Malgrat la discrepància de l'oposició en molts dels punts, es van aprovar la periodicitat del Ple i la constitució de la Comissió Especial de Comptes, de la Junta de Govern Local i de la Comissió informativa. D'altra banda, també es van aprovar les designacions dels representants municipals i les retribucions i indemnitzacions dels càrrecs públics.

El passat dijous 27 de juny es va realitzar el Ple del nou cartipàs de l'Ajuntament de Calaf per al mandat 2019-2013.

Els Plens ordinaris es realitzaran els segons dilluns, no festius, de cada mes, a les 19:30h. La Junta de Govern Local es farà el primer dilluns de cada mes i la Comissió Informativa, també tindrà lloc el dilluns previ als mesos que hi hagi convocat Ple.

L'alcalde tindrà dedicació exclusiva, amb un sou de 40.272,26 € bruts anuals. La xifra respon al fet què s'ha mantingut l'import del sou establert fa quatre anys i s'ha actualitzat segons les pujades salarials aplicades l'any 2018 als treballadors de l'administració pública.

La resta de regidors i regidores no tindran dedicació exclusiva ni parcial. Pel que fa al règim d'indemnitzacions aquestes seran: 225€ regidor/a per a l'assistència a la reunió transversal d'equip de govern; 100 € regidor/a per reunió de Junta de Govern; 75 € regidor/a per Comissió Informativa i/o Junta de Portaveus; 100 € regidor/a per assistència a Plens, 125 € regidor/a per Comissió Especial de Comptes i 30 € regidor/a per assumpció d'alcaldia accidental.

El resultat de les votacions per part dels diferents grups del consistori van ser:

  • Periodicitat del Ple - 9 vots a favor per part de JxC i GiC-VV i 1 en contra per part de JUNTS
  • Constitució Comissió especial de comptes - Tots vots a favor
  • Constitució Junta de Govern Local i Comissió Informativa - 9 vots a favor per part de JxC i GiC-VV i 1 en contra per part de JUNTS
  • Retribucions i indemnitzacions de càrrecs públics - 6 vots a favor JxC, 1 abstenció JUNTS i 3 en contra GiC-VV
  • Aprovació designació de representants municipals en Organismes i Institucions - 6 vots a favor JxC, 1 abstenció JUNTS i 3 en contra GiC-VV

 

Una nova organització per àrees i amb serveis delegats a persones comissionades

El nou equip de govern s'estructurarà en tres grans àrees: l'àrea social, l'àrea econòmica i l'àrea del territori i medi ambient. Aquestes estaran encapçalades pels regidors amb més experiència: Jordi Badia, Montse Mases i Jordi Fitó que en faran la supervisió i coordinació general.

ALCALDIA

Jordi Badia Perea

ÀREA SOCIAL

Jordi Fitó i Giralt (Responsable de l'Àrea Social i regidor de Cultura i Joventut)

Mercè Biosca i Sugrañes (regidoria d'Esports i Participació ciutadana)

Bet Miquel i Verdés (regidora d'Ensenyament, Salut, Igualtat i habitatge)

ÀREA ECONÒMICA

Montserrat Mases Sala (Responsable de l'Àrea econòmica. Regidora d'Economia i Hisenda, Promoció econòmica i Turisme)

ÀREA DEL MEDI AMBIENT I DEL TERRITORI

Jordi Badia i Perea (Responsable de l'Àrea de Medi Ambient i Territori)

Tomàs Agulló i Lloret (Regidor de Medi Ambient)

Jordi Biosca i Pou (Regidor d'Urbanisme i Via pública)

Amb l'objectiu de treballar dos projectes estratègics per al municipi, el govern municipal sumarà al seu equip de treball dues persones clau de la seva llista. Teresa M. Bujons serà la comissionada de serveis socials i residència i Sergi Fitó col·laborarà amb l'àrea de medi ambient i territori sent-ne el comissionat de municipalització de l'aigua.

Darrera actualització: 21.09.2023 | 12:53