L'Ajuntament de Calaf aprova noves mesures en relació als serveis municipals

Dilluns, 16 de març de 2020
Es limita l'atenció al públic via telefònica o telemàtica i només s'atendrà amb cita prèvia els casos d'urgència. També es suspen la celebració de reunions i òrgans col·legiats, es facilita el teletreball en casos justificats i es reorganitzarà el treball prioritzant les tasques bàsiques  L'equip de govern es va reunir de forma extraordinària el diumenge15 de març i va acordar les següents mesures: 

1. Àrea de territori

  • Tancament dels parcs públics, horts urbans i la pista poliesportiva.
  • Redistribuir les tasques del personal dels serveis essencials per tal d'evitar contagis i garantir la prestació d'aquests serveis amb les mesures de seguretat i salut d'aquests treballadors.

2. Àrea econòmica

  • Revisió pressupostària per adequar les partides d'ajut a les famílies a les necessitats derivades del COVID – 19.
  • Permetre el teletreball als treballadors de l'Ajuntament, en els casos justificats per ser persones de risc o bé tenir fills menors de 13 anys al seu càrrec, en línia amb l'article 8 del RD 463/2020.
  • Tancar l'atenció presencial al públic i derivar-la als tràmits telemàtics, telefònics i, en cas d'urgència, a la cita prèvia.
  •  Prohibir el control horari dels treballadors municipals mitjançant l'ús de l'empremta digital, prioritzant l'ús del portal horari o el registre en paper, en casos excepcionals.
  •  Prohibir als treballadors municipals l'ús d'eines comunes sense que hagin estat prèviament desinfectades.
  •  Obligar a respectar la distància mínima d'un metre entre persones així com les altres mesures d'higiene establertes.
  • Organitzar els serveis bàsics que presta l'Ajuntament en torns diversos per evitar els possibles contagis entre la plantilla per garantir-ne així la prestació durant tot el temps que duri l'episodi de la COVID – 19.
  •  Dividir el govern municipal en dos equips perquè un treballi de manera presencial i l'altre amb teletreball amb el mateix objectiu de garantir-ne el funcionament durant tot el temps que duri l'episodi de la COVID – 19.
  • Encomanar a la Secretaria i als serveis jurídics de l'Ajuntament una proposta encaminada a per metre el vot delegat en les sessions de govern municipals.
  • Suspendre de la celebració de totes les sessions dels òrgans col·legiats així com d'altres reunions.
  • Suspendre, d'acord amb la Disposició addicional tercera del RD 463/2020, tots els terminis administratius fins que "perdi vigència" el propi Reial Decret o en el seu cas, les seves pròrrogues.

3. Àrea social

  • Implementar el programa "Bon veïnatge. Projecte de padrinatge", per fer front a les necessitats de les persones més vulnerables.
  • Reorganitzar els treballadors municipals que tinguin els centres de treball tancats per prioritzar les tasques bàsiques d'atenció social.
Darrera actualització: 21.09.2023 | 12:55