Nou telèfon gratuït d’emergències de Calaf

Dijous, 22 d’agost de 2019
El número començarà a estar operatiu a partir de setembre i és el 900 92 92 09. L'atendran els vigilants municipals en l'horari de servei i la resta d'hores saltarà al 112.  

L'Ajuntament de Calaf ha implantat un telèfon gratuït per a emergències municipals: el 900 92 92 09 que estarà operatiu a partir de setembre.

Els vigilants municipals atendran les trucades rebudes durant el seu horari de servei i quan no estiguin treballant, la trucada saltarà directament al 112, el telèfon d'assistència general de Catalunya.

Per tal de difondre'l entre la ciutadania, en especial entre les persones més grans, es repartiran amb l'Altiplà del mes d'Agost uns imants amb el número per tal que el puguin posar a la nevera on en un objecte magnètic visible de la casa per tenir-lo accessible ràpidament.

La posada en marxa d'aquest servei telefònic és una aposta per la millora en la qualitat de l'atenció que s'ofereix a la ciutadania en la recepció de les emergències.

Quan i per què trucar?

 

Es consideren emergències accions com robatoris, agressions, accidents, emergències mèdiques i incendis.

Però no s'atendran des d'aquest telèfon trucades de demanda d'informació, consultes mèdiques, falses alarmes o bromes. 

 

Algunes recomanacions a tenir en compte 

1. És millor que truquis personalment i no un intermediari perquè la informació sigui més completa. Intenta trucar des d'un lloc segur i mantingues la calma.
2. Espera que l'operador respongui a la trucada. Tingues paciència, no pengis ni tornis a trucar. Això podria endarrerir molt el servei.
4. Digues el teu nom i telèfon de contacte, i explica breument el que ha passat.
5. Respon les preguntes que et faci la persones que t'atén i segueix els consells que et doni.
6. No pengis fins que no t'ho indiquin.
7. Si la situació empitjora o canvia, torna a trucar.

Darrera actualització: 21.09.2023 | 12:54