Oposició i ciutadania fiscalitzen la tasca de l’equip de govern durant el ple ordinari

Dimecres, 13 d’abril de 2016

Per primera es va donar compte de les juntes de govern. L'equip de govern va respondre 12 preguntes plantejades en el torn de participació de la ciutadania

Aquest dilluns s'ha celebrat la sessió ordinària del ple municipal de l'Ajuntament de Calaf centrat, pràcticament, en la resolució de preguntes i dubtes plantejades per l'oposició i també per la ciutadania, en el seu torn final. L'equip de govern va donar compte als grups de l'oposició dels darrers decrets aprovats, com el pagament de la primera convocatòria de la subvenció de la Llei de Barris. A més, per primera vegada, va respondre les qüestions plantejades pels grups que feien referència a les actes de les cinc primeres juntes de govern d'aquest mandat.

En aquest sentit, el grup de Convergència i Unió (CiU) va planterjar qüestions referents als convenis amb diferents entitats esportives per a la gestió dels bars ubicats al poliesportiu i al camp de futbol. Aquest mateix grup també va fer una pregunta referent als criteris tècnics aplicats per a la contractació d'una empresa per a l'elaboració d'un manual d'imatge corporativa.

En el seu torn, el Grup d'Independents per Calaf (GIC) va manifestar estar satisfets que finalment tinguin accés a les actes de les juntes de govern, però va demanar que aquestes siguin accessibles a la web. L'alcalde, Jordi Badia, va manifestar la voluntat de publicar-les totes, una vegada estigui resolta la contradicció jurídica que això pot representar entre la Llei de transparència i la Llei de protecció de dades.

Pel que fa als precs i preguntes, CiU es va interessar per l'estat de les obres de la rotonda de l'estació. La regidora de Via pública i serveis, Teresa Torrijos, va explicar que manquen alguns serrellls tècnics de senyalització i millora de la visualització perquè es pugui donar l'obra per acabada. Per la seva part, el GIC va demanar poder conèixer l'import de les subvencions del PUOSC a les quals s'ha hagut de renunciar per impossibilitat de poder assumir el deute que podrien generar al consistori.

En aquesta sessió, i d'acord amb la petició que CiU va fer al grup de Junts per Calaf - AM, es va retirar un dels punts de l'ordre del dia que corresponia en l'inici de l'expedient d'alteració dels termes municipals de Calaf i Pujalt.

Participació ciutadana
En aquest ple l'alcalde i la resta de regidors de l'equip de govern van contestar diferents preguntes plantejades pel públic assistent. En total, van ser 12 preguntes de temàtica molt diversa com l'impacte econòmic que representa per al municipi l'EcoFira celebrada aquest diumenge, la informació del salari que perceben els regidors del govern municipal, detalls sobre el deute de l'Ajuntament de Calaf, l'ampliació del polígon, els canvis referents a la plantilla de professionals del consistori o qüestions més tècniques com la neteja del bosquet del rentador o la il·luminació de Sant Sebastià.

Totes les preguntes plantejades en aquest torn es van anar contestant una per una. En la que es feia referència a l'EcoFira la regidora de Promoció econòmica i comerç, Montse Mases, va explicar que tot i que el càlcula encara no està fet, és evident que “ha estat un exit de participació amb més de 60 expositors, molts visitants i els bars i restaurants plens”. També va destacar que suposa posicionar Calaf en un sector emergent a la vila.

Com a resposta a la pregunta referent al salari, l'alcalde, Jordi Badia, va recordar que, tal i com es preveia en el programa electoral, un membre de l'equip de govern, en aquest cas ell, té dedicació exclusiva, mentre la resta de regidors perceben una indemnització per assistir a les sessions de govern. També va detallar que l'actual equip de govern té un cost de 89.956,60 euros per a les arques municipals, mentre que el cost en l'anterior era de 132.773,04 euros.

L'alcalde també va donar tota mena de detalls per respondre la qüestió sobre l'actual plantilla de l'Ajuntament. Primer va especificar que “la plantilla és de 71 treballadors, però no totes les places estan ocupades”. I, seguidament, va fer un repàs de tots els treballadors que han estat contractats, jubilats o que han finalitzat la seva activitat al consistori des de l'inici de l'actual legislatura. A més, va avançar algunes de les dades d'un informe que està acabant d'elaborar la Diputació de Barcelona sobre l'estat actual d'aquesta qüestió.

Entre les altres preguntes plantejades destaca també la que fa referència al deute actual de l'Ajuntament que, segons va dir l'alcalde, ascendeix a 4.141.036,93 euros, sent la suma del deute amb Aigüest de Manresa, del préstec corresponent per la gespa del camp de futbol i de la reclamació del ministeri de Foment per les obres no justificades del castell. Són dades que fa poc es van explicar als veïns a través d'una carta i que corresponen a l'informe provisional de l'auditoria BDO. Jordi Badia va recordar que “quan tinguim la versió definitiva el farem públic d'una manera exhaustiva”.

Cliqueu aquí per consultar l'arxiu sonor del ple del 11/04/2016

Darrera actualització: 21.09.2023 | 12:19